Wij zijn DFDS

De bedrijven van de HSF Logistics Groep, waaronder ook de locatie van HSF in Winterswijk en Nijmegen, zijn onlangs overgenomen door het in het Deense Kopenhagen gevestigde DFDS. DFDS is van oudsher bekend van de vele veerboten die men in de vaart heeft, maar is ook al vele jaren actief in de logistiek en het wegtransport. DFDS wordt door deze overname de grootste aanbieder van transport van geconditioneerde levensmiddelen in Noordwest-Europa.

Vacatures DFDS

Functie-informatie
Als quality employee ben je samen met de quality manager verantwoordelijk voor het (verder) implementeren, onderhouden en continu verbeteren van ons kwaliteitsbeleid. HSF Logistics is in het bezit van diverse certificeringen zoals IFS Logistics en BRC Storage & Distribution en heeft als wens het kwaliteitsbeleid verder vorm te geven en door te voeren. Als quality employee ben je werkzaam op diverse vestigingen, in nauwe samenwerking met de quality manager. Jij bent zowel met het beleid bezig als zichtbaar op de werkvloer. Tot jouw taken behoren o.a.:

  • Verder vorm geven aan het overkoepelende uniforme kwaliteitsbeleid;
  • Zorgen voor verdere integratie van het beleid binnen de gehele organisatie;
  • Het opstellen en onderhouden van procedures, instructies en richtlijnen;
  • Het bewaken van bedrijfsprocessen;
  • Het uitvoeren van interne audits en interne controles;
  • Het afnemen van diverse proeven/monsters;
  • Het opstellen van analyses en rapportages;
  • Het begeleiden van externe audits.

Hierbij werk je nauw samen met interne collega’s, certificerende instellingen en autoriteiten.

 

Profielschets

  • Je beschikt over een relevante HBO opleiding en/of  je beschikt over HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt kennis van kwaliteitssystemen, zoals IFS, BRC en ISO;
  • Je bent analytisch en nauwkeurig;
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse, Duitse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Jouw standplaats is Nijmegen, echter zal je gedurende een of meerdere dagen per week inzetbaar zijn op een van onze andere locaties, zoals de locatie Winterswijk. Bij voorkeur woon jij in de regio Nijmegen of Arnhem;
  • Je beschikt over in ieder geval rijbewijs B en eigen vervoer.

 

Voldoe jij niet volledig aan deze profielschets maar ben je ervan overtuigd dat deze functie je op het lijf geschreven is, dan nodigen we je uit alsnog te solliciteren en ook ons te overtuigen!

 

Wij bieden

  • Een functie welke nog verder vormgegeven kan worden door jou en jouw directe collega, zo is het denkbaar dat ook Arbo en milieubeleid van onze vestigingen onder jullie beheer komen te staan;
  • Een passend salaris conform opleiding, werkervaring en de CAO;
  • Een uitdagende functie in een gezonde en groeiende organisatie;
  • Een gemoedelijke en collegiale werkomgeving;
  • Diverse secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een collectieve zorgverzekering, een actieve personeelsvereniging en nog veel meer!

Binnen HSF Logistics vinden ruim 1300 gemotiveerde medewerkers volop uitdaging in een markt die voortdurend in beweging is. HSF Logistics biedt flexibele oplossingen voor de complete logistieke keten, met name op het gebied van geconditioneerde levensmiddelen. Transport vormt daarin de basis. Op- en overslag, voorraadbeheer, verpakken, etiketteren, orderpicking, crossdocking, reinigen en servicen van bedrijfswagens, emballagesystemen, tracking-and-tracing en heldere management-informatie maken onze dienstverlening compleet. Vanuit onze diverse vestigingen houden we de logistieke processen van onze klanten voortdurend onder controle.

Ben jij een puzzelaar? Kan jij het overzicht bewaren in een hectische omgeving? Krijg jij energie als logistieke processen, mede dankzij jou, goed verlopen? Dan is dit jouw kans!

We zoeken een capacity Planner (fulltime) voor onze vestiging in Nijmegen.

 

Functie:

Er wordt dagelijks behoorlijk wat kilometers gereden door ons rollend materieel. Ca. 250 trucks en 700 trailers, bestuurd door onze topchauffeurs zorgen er dagelijks voor dat wij de juiste producten op de juiste plek kunnen leveren. Het bepalen en beheersen van de capaciteit van deze trailers en de juiste inzet hiervan is daarbij essentieel.

 

Functie eisen:

  • Relevante werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Een afgeronde opleiding op minstens MBO4 niveau (óf dit niveau is opgedaan door ervaring in een soortgelijke functie);
  • Nauwkeuring en analytisch sterk;
  • Houdt het hoofd koel in een hectische omgeving;
  • Oplossingsgericht en gewend snel te schakelen;
  • Fulltime beschikbaar;
  • Woonachtig in de regio Nijmegen

 

Voldoe jij niet volledig aan deze profielschets maar ben je ervan overtuigd dat deze functie je op het lijf geschreven is, dan nodigen we je uit alsnog te solliciteren en ook ons te overtuigen!

 

Wij bieden:

  • Een uitdagende en afwisselende functie in een internationaal opererende organisatie
  • Een fijne werkplek in een dynamisch team
  • Een passend salaris conform opleiding en ervaring
  • Diverse secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een collectieve zorgverzekering, een fietsplan, een actieve personeelsvereniging

Functie

De Customer Service binnen DFDS Logistics Nijmegen is de schakel tussen onze opdrachtgevers, laad-, losadressen en onze planning. Het bieden van optimale service zit in ons DNA en dat wordt dan ook van jou verwacht. Als Customer Service employee is het de bedoeling dat jij all round wordt op de gehele afdeling en je uiteindelijk dus alle taken eigen gaat maken, denk hierbij aan het bellen van relaties, afstemmen met de planning, administratieve vastlegging van gegevens en een vraagbaak zijn binnen de organisatie. Een afwisselende functie dus met veel interne en externe contacten!

 

Werkzaamheden

Jouw werkzaamheden zijn onder andere;

  • Vragen van interne en externe contacten beantwoorden
  • Het controleren van de voortgang van ritten en ingrijpen waar nodig
  • Het (om)boeken van laad- en lostijden
  • Administratieve vastlegging van allerhande gegevens
  • Communiceren met enerzijds de interne collega en anderzijds de externe opdrachtgever, laad- of losadres
  • Etc. etc.

 

Functie-eisen

  • Minimaal een MBO niveau 4 bij voorkeur in de richting transport/logistiek
  • Goede beheersing van de Nederlandse, Engelse en Duitse taal, m.n. mondeling sterk
  • Fulltime beschikbaar
  • Woonachtig in de omgeving van Nijmegen
  • Accuraat en administratief sterk
  • Pro actief en assertief
  • Om kunnen gaan met dagelijkse hectiek
  • Zelfstandig en in het bezit van een actieve houding

 

Voldoe jij niet geheel aan de gestelde eisen maar denk jij dat je toch een geschikte kandidaat bent? Overtuig ons daar ook van!

 

Wij bieden:

  • Een afwisselende en dynamische functie binnen een hardwerkend, divers team, waarin humor en sarcasme niet onbekend zijn.
  • Een eerlijke en oprechte werkomgeving, waarin het belang van de afdeling altijd voorop staat!
  • Een passend salaris conform opleiding en ervaring

 

Zin in een nieuwe uitdaging?

Functie-informatie
De vestiging Nijmegen is m.n. actief op de Engelse en Ierse markt. Hierdoor hebben we dan ook te maken met de Brexit en de bijbehorende maatregelen. Als Customs employee ga je aan de slag met het verwerken van douane gegevens, documenten en de digitale vastlegging hiervan. Hierbij werk je nauw samen met interne collega’s, opdrachtgevers, autoriteiten en ontvangers. Je werkt hierbij in verschoven diensten binnen het tijdvak 07.00 – 20.00 uur.

Tot jouw taken behoren o.a.;

  • het administratief verwerken van opdrachten
  • het controleren van systemen en documenten
  • het voorbereiden van de gegevens benodigd voor douane aangiftes
  • het te woord staan en beantwoorden van vragen van relaties
  • het te woord staan van douane autoriteiten

Hierbij werk je nauw samen met interne collega’s, relaties en autoriteiten.

 

Profielschets

  • Je beschikt over een relevante MBO niveau 4 of HBO opleiding en/of  MBO niveau 4 of HBO werk- en denkniveau
  • Je hebt bij voorkeur een afgeronde vakopleiding declarant en/óf relevante werkervaring
  • Je beschikt over een analytisch denkvermogen en werkt nauwkeurig
  • Je bent pro-actief
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift en hebt geen angst om de telefoon op te pakken
  • Je bent flexibel, op je plaats in een no-nonsense cultuur en bestand tegen dagelijkse hectiek

 

Voldoe jij niet volledig aan deze profielschets maar ben je ervan overtuigd dat deze functie je op het lijf geschreven is, dan nodigen we je uit alsnog te solliciteren en ook ons te overtuigen!

 


Wij bieden

  • Een passend salaris conform opleiding, werkervaring en de CAO;
  • Een uitdagende functie in een gezonde en groeiende organisatie;
  • Een gemoedelijke en collegiale werkomgeving;
  • Diverse secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een collectieve zorgverzekering, een fietsplan en een actieve personeelsvereniging!

Binnen HSF Logistics vinden ruim 1300 gemotiveerde medewerkers volop uitdaging in een markt die voortdurend in beweging is. HSF Logistics biedt flexibele oplossingen voor de complete logistieke keten, met name op het gebied van geconditioneerde levensmiddelen. Transport vormt daarin de basis. Op- en overslag, voorraadbeheer, verpakken, etiketteren, orderpicking, crossdocking, reinigen en servicen van bedrijfswagens, emballagesystemen, tracking-and-tracing en heldere management-informatie maken onze dienstverlening compleet. Vanuit onze diverse vestigingen houden we de logistieke processen van onze klanten voortdurend onder controle.

Houd jij er van snel te schakelen? Ben je oplossingsgericht en communicatief vaardig? Geeft het jou energie om onze chauffeurs en vrachtwagens zo goed mogelijk in te zetten? Dan is dit jouw kans!

We zoeken een Jr. Planner (fulltime) voor onze vestiging in Nijmegen.

 

Een dag aan het stuur:

Met een kop koffie in de hand start je in de ochtend je werkzaamheden op. Je collega van order entry heeft al opdrachten klaar gezet om in te plannen. Snel ga je aan de slag om deze te beoordelen en een goede planning te maken, waarbij je de balans zoekt tussen de commerciële en praktische zaken. Tussentijds verstrek je aanvullende ritinformatie aan de chauffeurs en heb je nog contact met een klant over een lading. Om half 3 komt er een aanvraag binnen om een zending in Antwerpen op te halen en deze voor de volgende ochtend om 06.00 uur in Engeland te hebben staan. Samen met je collega planner voor uitgaande ritten weet je dit gepland te krijgen. Wat een adrenalinekick geeft dit. De glimlach bij de chauffeur en de klant; daar doe je het voor!

 

Functie eisen:

  • Net afgestudeerd of maximaal enkele jaren werkervaring
  • Minimaal een MBO niveau 4 of HBO opleiding afgerond in de richting van logistiek
  • Fulltime beschikbaar

 

Voldoe jij niet volledig aan deze profielschets maar ben je ervan overtuigd dat deze functie je op het lijf geschreven is, dan nodigen we je uit alsnog te solliciteren en ook ons te overtuigen!

 

Wil jij onderdeel zijn van het trotse team van HSF?
Persoonlijkheid vinden wij voor deze functie belangrijker dan ervaring! Om een goede aansluiting te vinden, is het volgende belangrijk:

  • Leergierig
  • Kunnen omgaan met de dagelijkse hectiek
  • Klant en oplossingsgericht
  • Communicatief vaardig
  • Flexibiliteit
  • Affiniteit met de transportbranche
  • Analytisch vermogen
  • Positief ingesteld
  • Zelfstandig en in bezit van een actieve houding

 

Wij bieden:

  • Een afwisselende functie in voornamelijk dagdienst
  • Begeleiding door een ervaren collega
  • Doorgroeimogelijkheden naar een plannersfunctie
  • Een passend salaris conform opleiding en ervaring

Word jij onze nieuwe collega?

Voor onze vestiging in Nijmegen zijn wij op zoek naar een: Transportplanner (fulltime, m/v)

In het kort een dag als Transportplanner bij DFDS

Je zult bij DFDS Logistics worden toegevoegd aan het bestaande team van planners en je zult samen met de andere planners zorgdragen voor een optimale dienstverlening aan onze relaties. Je werkt hierbij onder verantwoordelijkheid van de transport manager. Belangrijke taak in de rol van transportplanner is het onderhouden van contacten met chauffeurs en klanten. Je bent tevens bereid om in shifts met andere planners te werken.

Heb jij het juiste gereedschap in je bezit? Zo ja, dan willen wij jou graag spreken

  • Logistieke opleiding (MBO4/HBO), bijv. in de richting Transport & Logistiek;
  • Kennis van/affiniteit met de transportbranche;
  • Klant- en oplossingsgerichte aanpak;
  • Leergierige houding;
  • Stressbestendigheid;
  • Teamplayer met een hoge mate van betrokkenheid en verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Goede mondelinge en schriftelijke communicatie in zowel de Nederlandse als Engelse taal;
  • Flexibele instelling;
  • Bereidheid om op onregelmatige tijden en in weekenden te werken;
  • Ervaring in een soortgelijke functie vormt een pré.
  • Kennis van in ieder geval de Nederlandse, en Engelse taal is vereist, kennis van de Duitse en Franse taal is een pré.

Deze brandstof krijg je daarvoor terug

Een afwisselende functie met een passend salaris conform opleiding en ervaring in een gemotiveerd team.

Solliciteer direct!

Of heb je vragen?

Stuur een mail naar
info@selectieteam.nl

Whatsapp naar
06 20 33 93 93 

Bel naar
024 212 05 11